MENGAPA MINYAK ZAITUN JUGA TERKANDUNG DALAM ARYZA CHIA MIRACLE OIL

MENGAPA MINYAK ZAITUN JUGA TERKANDUNG DALAM ARYZA CHIA MIRACLE OIL (ACMO)


"Eat olive oil, n rub it onto your skin.
For it comes from a blessed tree." -Hadith Nabi S.A.W
(Narrated by Ahmad and Al Termidzi) 


Manfaat Minyak Zaitun Untuk Kecantikan

Berikut ini merupakan beberapa manfaat minyak buah zaitun diantaranya:

Sebagai Pelembap Wajah
Kandungan minyak di dalam minyak zaitun sangat berkhasiat untuk melembapkan wajah, kerana dalam minyak zaitun mengandung zat linoleic acid yang mampu menjaga penguapan air terutama pada kulit kering atau pada kulit yang mulai berkedut. Caranya cukup hanya dengan mengoleskan minyak zaitun pada wajah sambil dipijat ringan selama 10 minit, lalu bilas dengan air bersih.

Sebagai Agen Pengelupasan Sel Kulit Mati
Manfaat minyak zaitun lainnya untuk kulit adalah dapat mengangkat sel-sel kulit mati yang menyebabkan wajah tampak kusam dan tak bermaya sekaligus menggalakkan pertumbuhan sel kulit yang baru.

Sebagai Penyubur Rambut
Manfaat minyak zaitun untuk rambut yaitu dapat digunakan sebagai syampu atau perapi yang dipercayai mampu mengatasi rambut kering. Dengan pemakai teratur rambut akan lebih lembut, elastik, lebih kuat dan berkilau.

Merawat Kuku
Kuku akan tampak lebih lembap dan bersinar. Caranya dengan mengurut kuku dengan minyak zaitun yang mampu menjaga agar kutikel tetap lembap.

Mencegah dan Menghilangkan Jerawat
Kandungan vitamin C yang terkandung dalam buah zaitun serta antioksidan yang tinggi, dapat membersihkan kotoran di muka dan membunuh bakteria penyebab jerawat.

Perlindungan Antioksidan Semulajadi
Antioksidan yang terkandung dalam minyak zaitun iaitu: Vitamin E, Fitosterol, dan Polifenol. Dengan antioksidan tersebut, bila disapukan secara konsisten setiap hari, mampu melindungi kulit dari penuaan. Manfaat Vitamin E dalam minyak zaitun berkhasiat untuk mencegah terjadinya proses penuaa ketara pada kulit, menghaluskan kulit dan melindungi kulit dari sinar ultraviolet. Dalam minyak zaitun terdapat bahan aktif iaitu Hydroxytyrosol yang berfungsi dalam mencegah kerosakan kulit akibat radikal bebas.

Tidak Menyumbat Pori-pori
Seperti yang dijelaskan di point 1 bahwa minyak zaitun dapat bermanfaat sebagai pelembab wajah. Hebatnya, minyak zaitun ini tidak seperti pelembab komersial yang akan menyumbat pori-pori wajah sehingga dapat merosakkan kondisi kulit. Minyak zaitun dapat menembus jauh kedalam pori-pori wajah sambil memberikan efek pembersihan maksimum pada pori-pori. Oleh kerana itu, cubalah memakai minyak zaitun didalam Aryza Chia Miracle Oil (ACMO) pada wajah anda dimalam hari untuk menggantikan pelembab yang biasa Anda.


Meskipun manfaat minyak zaitun sangat banyak tetapi semuanya harus dibantu dengan gaya hidup sehat dengan mengamalkan makanan yang seimbang, mengurangkan stress serta senaman. Kerana semua itu berpengaruh pada kecantikan Anda.

FEED NATURAL STUFF TO YOUR SKIN.
GIVE THEM THE BEST.
AFTER ALL, YOU WEAR YOUR SKIN EVERY DAY!!



Setiap pembelian 1 botol Aryza Chia Miracle Oil PERCUMA 1 botol Aryza Chia Seed Junior Pack.

Where to find it???

Check it out at ARYZA CHIA MIRACLE OIL contains ORGANIC CHIA OIL fresh from Mexico from

FB : Aryzachiaseedhq
IG : Aryzachiaseedhq
WEBSITE : www.aryzahq.com

Buat Pembelian Terus secara TUNAI atau Kad Kredit

KLIK 👇
Pembelian Atas Talian

HOTLINE HQ 
Hubungi WhatsApp +60189695320

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...