MASA TIDURLAH MASA PALING PENTING NAK RAWAT KULIT.. SEBAB SEL2 KULIT AKTIF REGENERATE, REPAIR DAN RENEW



Kalau dah ada BIG M dalam badan kita ni. Itu MALAS..ini MALAS.. Bila dah ngantuk terus bumm je. Lepas tu kan bila dah tidur namanya mana ada masa nak touch up sana touch up sini. Alaaa dah kata tidur pejam mata, tangan kaki mana boleh bergerak lagi .. aduhaii macam-macam alasan dan mindset kita.


Jangan lupa yang kita ada sleeping mask. Ia adalah produk yang boleh buat kulit kita rasa terapung-apung dalam ruang yang bersih dan bebas.. Best kan!. Yang penting boleh buat kulit kita ber-GLOW gitu bila bangun tidur. Tak nak ke……


Apa yang SLEEPING MASK boleh buat?

Direka untuk membantu bahan menembusi kulit lebih mendalam semasa anda tidur, topeng semalaman ini berfungsi sebagai penghalang dan sealant. Salutan cahaya oleh produk ini menghalang kotoran dan habuk daripada menutup liang pori dan mengunci bahagian aktif yang lain. Ini memberikan ruang kepada aktiviti-aktiviti wajah yang lain untuk bekerja dan meninggalkan kesan dengan lebih optimum kepada wajah.

Ia direka untuk bertahan lebih lama di wajah, lebih kuat, dan menghasilkan kesan yang ketara sepanjang malam. Ia memberi penghidratan yang kuat, mencerahkan, dan menenangkan. Secara saintifik, terdapat juga beberapa sebab mengapa topeng semalaman berfungsi dengan begitu indah.

Kajian telah menunjukkan bahawa sel-sel kulit mereplikasi dan dihasilkan semula pada waktu malam. Apabila badan berada di dalam tidur yang mendalam, ianya tenang, metabolisme kulit meningkat dan perolehan sel dan pembaharuan meningkat. Dari fakta sains ianya berlaku antara 10 p.m. dan 2 a.m.

Dengan penggunaan SLEEPING MASK ia mengunci kelembapan dengan duduk di atas kulit anda dan bukannya diserap dan direntap dengan segera dan berakhir begitu saja. Semasa anda tidur, kulit mampu memulihkan kelembapan, air yang berlebihan akan diproses untuk dikeluarkan. Untuk ini Aryza ada mengeluarkan OVERNIGHT CHIA TREATMENT SLEEPING MASK. Bukan sekejap-kejap ya tapi OVERNIGHT ia berlangsung semalaman membawa ke pagi bila kita bangun keesokan hari.




Penghidrasi adalah faktor yang sangat penting dalam proses penuaan, khususnya kedut di wajah. Semakin meningkat umur anda, tahap penghidratan kulit anda akan turun. Ini bermakna orang dewasa atau yang lebih tua mungkin akan mempunyai lebih banyak faedah bila menggunakan topeng semalaman berbanding yang lain. Tetapi penggunaan sleeping mask masih lagi penting dalam rutin kehidupan kita semua, terutamanya pada bulan-bulan musim sejuk seperti musim hujan apabila suhu jatuh dan kulit kita kehilangan kelembapan. Hah! Jadi yang muda mudi sila ambil perhatian ya. Jangan cakap Kak Aryza tak habaq :))) (Baca juga tentang Siapa Kata Tak Perlu Pakai Sunblock Bila Hari Hujan)

Kandungan sleeping mask yang baik dan selamat mampu menghalang pengeluaran kolagen. Ia boleh melicinkan garis halus dan kedutan dan mengunci kelembapan wajah.

Namu begitu, anda masih perlu berhati-hati dengan trend penggunaan produk-produk sleeping mask kerana ia kekal di muka anda untuk masa yang lama. Sekiranya kulit anda sangat sensitif, sila hubungi ahli dermatologi atau doktor dengan segera.


MACAM MANA NAK GUNA SLEEPING MASK?

Ia bukanlah perkara yang sukar nak memakai topeng tidur ni. Apalagi kalau nak cantik kan, pakai saja sebelum tidur dan pejamkan mata nyah! 😀



Kebanyakan orang menggunakan topeng sekali untuk semalaman atau dua kali seminggu.

  • Cuci muka dahulu. Untuk kesan cucian yang lebih bersih boleh cuci muka dengan Aryza Chia Liquid Cleanser.
  • Ambil sleeping mask. Sapukan secara lembut kepada wajah sebagai rutin terakhir penjagaan kecantikan sebelum anda tidur.
  • Biarkan semalaman dan cuci muka keesokan harinya.


Apa produk sleeping mask yang baik?

Ada banyak. Tapi untuk kesan yang optimum pakai aje produk keluaran Aryza Overnight Chia Treatment Sleeping Mask. Kesan dia Chia! Chia! Chiaaa! :-) gitu. Gunakan 2-3 kali seminggu.



Aryza Overnight Chia Treatment Sleeping Mask


Pakai sebelum tidur dan bangun keesokannya dengan kulit extra hidrasi, segar dan extra glow. Bau lembut yang mendamaikan tidur anda tanpa menyedari sel kulit anda sedang aktif REPAIR, REGENERATE dan RENEW. Biarkan saja sleeping mask ni buat kerja over time and all night long macam tu.. senangkan 🙂 Kandungan Organic Chia seed Oil yang ada dalam Aryza Overnight Chia Treatment Sleeping Mask akan membantu rutin penjagaan kecantikan harian anda semua.



Video Aryza Overnight Chia Treatment Sleeping Mask



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...